Skærmbillede 2019-01-09 kl. 19.26.11

HVAD ER DET DER Visuel Identitet FOR NOGET?

- UDRYKKET VIRKSOMHEDEN BENYTTER ALLE STEDER I SIN MARKEDSFØRING -

Synlige elementer i et mærke, såsom farve og form, som indkapsler og formidler de symbolske betydninger, der ikke kan overføres alene gennem ord.
I en bredere (corporate) forstand kan den omfatte elementer som bygningsarkitektur, farveskemaer og dresskode.
Virksomhedsidentitet er et primært mål for virksomhedskommunikation med det formål at opretholde og opbygge identiteten for at overholde og lette virksomhedens forretningsmål.
Virksomhedens identitet er typisk visualiseret ved branding og brug af varemærker, men det kan også omfatte ting som produktdesign, reklame, PR osv.
Generelt svarer dette til en firmanavn, logo (logotype og / eller logogram) og understøttende enheder, der almindeligvis samles inden for et sæt corporate guidelines. Disse retningslinjer styrer hvordan identiteten anvendes, og omfatter typisk farvepaletter, skrifttyper, mønsterdesign, billedstil, m.m.
Tags: No tags

Comments are closed.